Aktualności

Wszystkie aktualności

Informacja dot. rejestracji stanu cywilnego

W dniu 31 sierpnia 2015 roku zakończył się okres przejściowy, w którym gminy mogły prowadzić rejestrację stanu cywilnego w starym systemie papierowym.

Od 1 września 2015 roku rejestracja stanu cywilnego odbywa się wyłącznie elektronicznie i jest prowadzona w pełnym zakresie w ogólnopolskim rejestrze stanu cywilnego - Bazie Usług Stanu Cywilnego (BUSC).

Udogodnieniem dla obywateli jest możliwość złożenia wniosku o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego i jego odbiór w dowolnym urzędzie stanu cywilnego w Polsce.

W myśl nowych przepisów, jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego zostanie złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządzał akt, wydanie odpisu nastąpi w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego zostanie złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który nie sporządzał aktu stanu cywilnego, wydanie odpisu nastąpi w terminie 10 dni roboczych. Wydłużony okres oczekiwania na wydanie odpisu aktu stanu cywilnego jest uzależniony od działania ogólnopolskiego systemu BUSC.

Metryka dokumentu:
data wytworzenia informacji 2015-09-03
opublikował Tomasz Sitek
stanowisko Administrator
data publikacji 2015-09-03 13:29
data ostatniej aktualizacji
aktualizacja dokonana przez

Data zmiany Zmodyfikował Czynność