W dniu 31 sierpnia 2015 roku zakończył się okres przejściowy, w którym gminy mogły prowadzić rejestrację stanu cywilnego w starym systemie papierowym.
Od 1 września 2015 roku rejestracja stanu cywilnego odbywa się wyłącznie elektronicznie i jest prowadzona w pełnym zakresie w ogólnopolskim rejestrze stanu cywilnego - Bazie Usług Stanu Cywilnego (BUSC).
Udogodnieniem dla obywateli jest możliwość złożenia wniosku o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego i jego odbiór w dowolnym urzędzie stanu cywilnego w Polsce.
W myśl nowych przepisów, jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego zostanie złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządzał akt, wydanie odpisu nastąpi w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego zostanie złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który nie sporządzał aktu stanu cywilnego, wydanie odpisu nastąpi w terminie 10 dni roboczych. Wydłużony okres oczekiwania na wydanie odpisu aktu stanu cywilnego jest uzależniony od działania ogólnopolskiego systemu BUSC.
data wytworzenia informacji | 2015-09-03 |
---|---|
opublikował | Tomasz Sitek |
stanowisko | Administrator |
data publikacji | 2015-09-03 13:29 |
data ostatniej aktualizacji | |
aktualizacja dokonana przez |
Data zmiany | Zmodyfikował | Czynność |
---|