Aktualności

Wszystkie aktualności

Zagraniczne szkolenia kadry pedagogicznej liceum w Boguchwale zrealizowane w latach 2023-2024

Od dekady zimowe oraz wakacyjne przerwy od zajęć dydaktyczno-wychowawczych stwarzają dla nauczycieli Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale szansę na uczestnictwo w atrakcyjnych zagranicznych szkoleniach. Pedagodzy w ich ramach zdobywają cenną wiedzę oraz umiejętności niezbędne z punktu widzenia rozwoju szkoły, poznają innowacyjne metody nauczania, a także nawiązują kontakty z nauczycielami z całej Europy.

Dwutygodniowe kursy realizowane w ciągu ostatnich 2 lat były możliwe do zorganizowania w związku z udziałem Liceum w programie Erasmus+. W ramach akcji "Mobilność kadry edukacyjnej", w okresie od 1 kwietnia 2023 r. do 30 września 2024 r., zrealizowany został projekt o nazwie "Ciągły rozwój kadry kluczem do dalszego rozwoju Szkoły", oferujący możliwość rozwoju dziewięciorgu pracownikom boguchwalskiego Liceum.

Projekt miał na celu realizację czterech kluczowych założeń. Pierwsze dwa cele były ściśle ze sobą powiązane: podniesienie kompetencji językowych nauczycieli oraz rozwinięcie systemu nauczania dwujęzycznego oraz programu matury międzynarodowej. W ramach realizacji tych założeń, pięć osób wzięło udział w kursie językowym w ośrodku szkoleniowym Executive Training Institute na Malcie. Umiejętności językowe w trakcie intensywnego programu edukacyjnego "Fluency and English Language Development for Educational Staff" doskonaliły Karolina Gorzelany, Anna Jurzysta, Jadwiga Czachor, Barbara Binduga oraz Bogdan Maciesowicz. Nauczyciele oraz pedagog szkolny dzięki niemu zyskali większą pewność siebie w posługiwaniu się językiem angielskim, co przekłada się na wyższy poziom nauczania różnych przedmiotów prowadzonych w tym języku, nie tylko podczas nauczania dwujęzycznego, ale również podczas realizacji programu matury międzynarodowej IB DP, a także w trakcie pracy wychowawczej z uczniami migracyjnymi. Ponadto, Paulina Haligowska, nauczycielka języka angielskiego, uczestniczyła w tym samym ośrodku w kursie "Methodology Revisited, Revitalised, Reenergised - Language Teaching Methodology". Kurs metodyczny był świetną okazją do poznania najnowszych technik i strategii nauczania, a także do doskonalenia umiejętności dydaktycznych. Uczestnictwo w kursie pozwoliło nauczycielom efektywnie komunikować się z uczniami o różnorodnym poziomie językowym oraz lepiej dostosowywać metody nauczania do ich indywidualnych potrzeb. Kursy te obejmowały również elementy wykorzystania nowoczesnych narzędzi cyfrowych i technologii edukacyjnych, takich jak aplikacje do nauki języków, platformy e-learningowe czy gry edukacyjne, które znacząco wzbogaciły i urozmaiciły zajęcia. Karolina Kulasza, nauczycielka matematyki, uczestniczyła natomiast w kursie przygotowującym do nauczania swojego przedmiotu w języku angielskim "CLIL Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL". Podczas szkolenia opanowała umiejętności efektywnego prowadzenia zajęć w tym języku oraz korzystania w nauczaniu z narzędzi multimedialnych. Uczestnicy szkolenia uczyli się projektowania własnych materiałów dydaktycznych integrujących nauczanie treści i języka oraz zastosowania pomocy specjalnie stworzonych do wykorzystania w systemie nauczania CLIL.

W celu szerszego wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym, Łukasz Bryk wziął udział w dwóch tygodniowych szkoleniach o nazwach "ThereisanApp for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning" oraz "Social media in the classroom" w ośrodku szkoleniowym Europass Teacher Academy w Barcelonie. Jagoda Dmytrenko, natomiast, uczestniczyła w kursie pt. "Technology enhanced learning" w ośrodku szkoleniowym na Malcie. Wszyscy uczestnicy kursów zdobyli wiedzę i umiejętności związane z efektywnym wykorzystaniem technologii cyfrowych w nauczaniu. Kursy obejmowały zagadnienia związane z korzystaniem z tabletów, aplikacji edukacyjnych oraz mediów społecznościowych. Szkolenia poszerzyły znajomość nowoczesnych narzędzi i technik edukacyjnych, co umożliwiło nauczycielom lepsze zarządzanie cyfrowymi zasobami i skuteczniejsze nauczanie.
Ostatni cel projektu, poszerzanie współpracy międzynarodowej, był realizowany przez wszystkich uczestników szkoleń. Kursy za granicą dają nauczycielom możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń, budowania relacji z nauczycielami z innych krajów, co prowadzi do długoterminowej współpracy i tworzenia wspólnych projektów edukacyjnych nie tylko na bazie programu Erasmus+, ale również platformy e-Twinning.

Szkolenia nauczycieli za granicą przynoszą liczne korzyści, które przekładają się na podniesienie jakości edukacji, rozwój kompetencji nauczycieli oraz wzrost prestiżu szkoły. Wpływają one na innowacyjność, umiędzynarodowienie szkoły oraz lepsze przygotowanie uczniów do funkcjonowania w globalnym środowisku.

Liczba odsłon: 175
Metryka dokumentu:
data wytworzenia informacji 2024-10-14
opublikował Tomasz Sitek
stanowisko Administrator
data publikacji 2024-10-14 10:19
data ostatniej aktualizacji 2024-10-14 10:29
aktualizacja dokonana przez Tomasz Sitek

Data zmiany Zmodyfikował Czynność
2024-10-14 10:29 Tomasz Sitek modyfikacja treści
2024-10-14 10:28 Tomasz Sitek publikacja treści