Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie dotacji celowej w 2022 roku na realizację zadań związanych z zatrzymaniem wód opadowych p.n. "Wodnik".
1. Podstawa prawna:
2. Rodzaje zadań, na które może być udzielona dotacja:
3. Podmioty uprawnione do ubiegania się o dotację:
4. Wysokość dotacji:
5. Termin składania wniosków o udzielenie dotacji:
6. Miejsce składania wniosków o udzielnie Dotacji:
7. Wykaz dokumentów niezbędnych do udzielenia dotacji:
1) Wniosek o udzielenie dotacji (wg wzoru, załącznik nr 1 do Uchwały)
2) Do wniosku, o którym mowa powyżej należy dołączyć kopię pozwolenia na budowę lub zgłoszenia właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej w przypadku, gdy wnioskowane zadanie o którym mowa w pkt. 2 takiego wymagało. Wszystkie kserokopie należy potwierdzić za zgodność z oryginałem w obecności pracownika Dotującego,
a oryginały przedstawić do wglądu.
3) Osoba lub osoby występujące w imieniu Wnioskodawcy zobowiązane są złożyć stosowne pełnomocnictwo. Dowód zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (albo jego odpisu, wypisu lub kopii) od każdego stosunku pełnomocnictwa, jeżeli jest wymagana. Zwolnienia od opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2021.1923 ze zm.)cz. IV kol. 4 załącznika do ww. ustawy. Zwolnieniu z opłaty podlega m.in. pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
4) W przypadku jeśli tytuł prawny do nieruchomości mieszkalnej wynikającej z prawa własności posiada kilka osób należy przedłożyć zgodę pozostałych współwłaścicieli.
5) Oświadczenie o niezaleganiu z należnościami podatkowymi i opłatami lokalnymi oraz należnościami wobec Gminy Boguchwała, jej jednostek organizacyjnych i spółek prawa handlowego za usługi w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty, o których mówi art. 7 ustawy o samorządzie gminnym
8. Dodatkowe informacje dotyczące wniosku o udzielenie dotacji:
1) Złożenie Wniosku o udzielenie Dotacji nie jest jednoznaczne z uzyskaniem Dotacji.
2) Dotujący dokonuje weryfikacji wniosków według następujących zasad:
- wnioski rozpatruje Burmistrz,
- wnioski kompletne i prawidłowo wypełnione będą rozpatrywane według kolejności złożenia, aż do momentu wyczerpania środków budżetowych zarezerwowanych na ten cel,
- wnioski niekompletne lub nieprawidłowo wypełnione, po bezskutecznym wezwaniu do uzupełnienia w wyznaczonym terminie, pozostaną bez rozpatrzenia.
3) Wnioski, które wpłyną do Dotującego przed lub po wyznaczonym terminie, pozostawia się bez rozpatrzenia.
4) Udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawieranej pomiędzy Dotującym a Wnioskodawcą na czas określony, w terminie 30 dni od dnia rozpatrzenia wniosku o udzielnie dotacji.
5) O terminie podpisania umowy Wnioskodawca informowany jest przez Dotującego telefonicznie na numer wskazany we wniosku.
6) Dotujący udziela dofinansowania Wnioskodawcy na którego nieruchomości planowana jest realizacja Programu z wyłączeniem nieruchomości, dla których udzielono już dofinansowania z Programu Priorytetowego "Moja Woda".
9. Wykaz dokumentów niezbędnych do rozliczenia dotacji:
1) Po podpisaniu umowy Wniosek o rozliczenie dotacji składa się nie później niż do 30 listopada 2022 r. (wg. wzoru, załącznik nr 2 do Uchwały)
2) Do wniosku, o którym mowa powyżej Wnioskodawca dołącza:
- imienną fakturę Vat potwierdzającą zakup zbiornika/ów przeznaczonego/ych do gromadzenia wód opadowych, która może zawierać usługę montażu zbiornika/ów, elementów wchodzących w skład zbiornika/ów i związanych z jego/ich obsługą,
- dowód uiszczenia opłaty za fakturę w przypadku dokonania płatności przelewem.
3) Wszystkie kserokopie należy potwierdzić za zgodność z oryginałem w obecności pracownika Dotującego, oryginał przedstawić do wglądu.
10. Dodatkowe informacje dotyczące wniosku o rozliczenie dotacji:
1) Wniosek o rozliczenie dotacji wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć nie później niż do 30.11.2022 roku
2) Komisja powołana przez Burmistrza po otrzymaniu wniosku, o którym mowa powyżej sprawdzi wykonanie zadania na nieruchomości wskazanej w rozliczeniu dotacji poprzez przeprowadzenie oględzin na terenie nieruchomości, na której został/zostały zamontowany/e zbiornik/i, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany przez Dotującego.
3) Zamontowany/e zbiornik/i należy utrzymywać przez okres minimum 3 lat licząc od dnia sporządzenia protokołu o którym mowa powyżej. Dotującemu przysługuje w okresie 3 lat, o którym mowa w ppkt. 2 prawo kontroli trwałości przedsięwzięcia.
4) Dotujący może żądać dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów związanych z udzieleniem i rozliczeniem dotacji oraz realizacją zadnia.
5) Pozytywna ocena wniosku o rozliczenie Dotacji stanowi podstawę do wypłaty kwoty Dotacji.
6) Rozstrzygnięcie o przyznaniu Dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 ze zm.) i nie służy od niego odwołanie.
11. Szczegółowych informacji udziela Referat Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Boguchwale pod nr telefonu 17 87 55 237, 17 8755 216 (w godzinach pracy Urzędu).
Załączniki dostępne na poniżej.
data wytworzenia informacji | 2022-03-21 |
---|---|
opublikował | Tomasz Sitek |
stanowisko | Administrator |
data publikacji | 2022-03-21 14:31 |
data ostatniej aktualizacji | |
aktualizacja dokonana przez |
Data zmiany | Zmodyfikował | Czynność |
---|