Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno–spożywczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1496), utworzono 10 odrębnych funduszy promocji:
Fundusze promocji zostały utworzone w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych. Każdy fundusz jest zarządzany przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków (3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz 1 przedstawiciela izb rolniczych.). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata.
Do kompetencji komisji zarządzających należy:
Z mocy ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych zgodnie z art. 3 ust. 3 i art. 6 ust. 1 pkt 2 przedsiębiorcy w terminie do 25 dnia po zakończeniu kwartału są zobowiązani do naliczenia, pobrania i dokonania wpłaty na fundusze promocji oraz do złożenia do Dyrektora Generalnego KOWR za pośrednictwem Oddziału Terenowego KOWR właściwego terytorialnie dla siedziby przedsiębiorcy deklaracji wpłaty na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych.
Zgodnie z art. 3 ust. 2 i 2a ustawy wpłaty dokonywane są przez zobowiązane podmioty od towarów wykazanych w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie szczegółowego wykazu towarów, od których są naliczane, pobierane, przekazywane i wpłacane wpłaty na fundusze promocji produktów rolno – spożywczych. Wysokość wpłat stanowi 0,1% wartości netto towarów (będących przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług) na Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, Fundusz Promocji Mięsa Wołowego, Fundusz Promocji Mięsa Końskiego, Fundusz Promocji Mięsa Owczego, Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, Fundusz Promocji Owoców i Warzyw, Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego, Fundusz Promocji Ryb, natomiast w przypadku Funduszu Promocji Roślin Oleistych jest to 0,2% wartości towarów (będących przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług).
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 43), środki finansowe funduszy promocji służące realizacji celów, o których mowa w art. 2 ust. 1, mogą zostać przeznaczone na:
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, gospodarka finansowa każdego z funduszy promocji jest prowadzona na podstawie:
Szczegóły na stronie: https://erolnik.gov.pl/
data wytworzenia informacji | 2024-08-28 |
---|---|
opublikował | Tomasz Sitek |
stanowisko | Administrator |
data publikacji | 2024-08-28 11:20 |
data ostatniej aktualizacji | 2024-08-28 11:32 |
aktualizacja dokonana przez | Tomasz Sitek |
Data zmiany | Zmodyfikował | Czynność |
---|---|---|
2024-08-28 11:32 | Tomasz Sitek | publikacja treści |