Dawno minęły czasy, w których dyżurni biegali po kredę i gąbkę do mazania tablicy. Idziemy z duchem czasu. Można nawet powiedzieć, że nie tyle "idziemy", co podążamy raźnym i pewnym krokiem. Szukamy nowych możliwości, udogodnień technicznych, urządzeń, których zadaniem będzie nie tylko ułatwienie nam pracy, ale także urozmaicenie zajęć i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań. Człowiek jest istotą stale poszukującą; nie ma dla niego rzeczy niemożliwych i nieosiągalnych. Lubimy poznawać i doświadczać; jest to naturalne i oczywiste.
W Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale pojawiły się w tym roku szkolnym tablice interaktywne, które od pierwszej chwili wzbudziły wielkie zainteresowanie; nie tylko wśród nauczycieli, ale także wśród uczniów. Jedni i drudzy stanęli przed wyzwaniem: obsługi nowego sprzętu trzeba się przecież nauczyć! Nabywanie takowej wiedzy niesie jednak ze sobą sporo przyjemności. Przede wszystkim jest to działanie, które bardzo mocno integruje. Uczniowie i nauczyciele testują możliwości nowego sprzętu, ucząc się przy tym nie tylko teorii, ale także praktycznego zastosowania urządzenia.
Część teorii została przekazana nauczycielom w trakcie szkoleń, związanych z projektem ERAZMUS. Nowoczesne metody nauczania są ściśle powiązane z najnowszymi zdobyczami techniki. Szkolenia natomiast dają możliwość poszerzenia horyzontów i zadania pytań specjalistom z danej dziedziny. Poczynione w trakcie zajęć obserwacje to olbrzymi kapitał na przyszłość.
Tablice interaktywne w dużej mierze ułatwiają, ale także uatrakcyjniają przebieg lekcji. Dają możliwość przedstawienia wykresów matematycznych, tabel oraz notatek w przystępnej i jasnej formie. Nauczyciel nie musi już wybierać między pisaniem na tablicy, a dyktowaniem uczniom do zeszytu. Jeden ruch wystarczy, aby na tablicy pojawił się wybrany fragment notatki, zadanie do wykonania lub film odnoszący się do poruszanych na lekcji zagadnień. Wspomnieć należy także o tym, że za pośrednictwem tablicy możemy połączyć się z internetem. Nie potrzebujemy do tego celu laptopa ani tabletu.
Tablica interaktywna przydaje się nie tylko nauczycielom przedmiotów ścisłych, ale również humanistycznych. Często znajduje zastosowanie podczas lekcji języków obcych.
Wprowadzenie tego rodzaju innowacji przyczynia się do wzmożonej aktywności uczniów w trakcie zajęć. Co jednak bardzo istotne, z czasem aktywność ta nie maleje, a wręcz przeciwnie - wzrasta. Nauczyciel wraz z uczniami odkrywa nowe funkcje tablicy oraz możliwości ich wykorzystania. Lekcje stają się ciekawsze; pojawiają się na nich elementy zaskoczenia, które absorbują i zwracają uwagę uczniów; często do tej pory mniej zainteresowanych danym przedmiotem.
Fascynacja nowością i postępem technicznym od zarania dziejów towarzyszą człowiekowi. Lubimy się przyglądać wynalazkom, gromadzić udogodnienia techniczne - jednym słowem: ułatwiać sobie życie. Jesteśmy coraz bardziej otwarci na nowe rozwiązania; nie zamykamy się w kręgu znanych od lat metod i pojęć. LOB wychodzi naprzeciw oczekiwaniom uczniów. Wspólnie tworzymy zgrany, pozytywnie nastawiony do świata i do ludzi, zespół. Mamy nadzieję, że wprowadzając kolejne innowacje przyciągniemy uczniów, dla których nauka to nie tylko obowiązek, ale również przyjemność i nieodzowny element życia codziennego.
LOB
data wytworzenia informacji | 2022-04-05 |
---|---|
opublikował | Tomasz Sitek |
stanowisko | Administrator |
data publikacji | 2022-04-05 10:08 |
data ostatniej aktualizacji | |
aktualizacja dokonana przez |
Data zmiany | Zmodyfikował | Czynność |
---|